Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Školní parlament

Školní parlament

Školní parlament 2023/2024

6.A - Adéla Hrdličková, Valérie Širková

6.B - Pavel Bonczek, Paris Hribová

7:A - Sofie Teslíková, Bára Kekláková

7.B - Kristýna Nitková, Natálie Průchová

7.C - Robin Gemrot, Eliška Kolářová

8.A - Tereza Gajdošíková, Vendula Fuksová

8.B - Tobiáš Salva, Michael Mattes, Tereza Pavlištíková

9.A - Laura Pilchová, Dominik Jelínek

9.B - Michaela Králová, Renáta Svrčinová

  • Předseda: Pilchová Laura (9.A)
  • Místopředseda: Svrčinová Renáta (9.B)
  • Zapisovatel: Šandrik Daniel (8.B)
  • Koordinátor: Ing. Anna Papajová
  • Stanovy školního parlamentu ZŠ K. Dvořáčka 1230 Orlová

1. Cíle parlamentu aneb proč se scházíme:

  • chceme být prostředníky mezi žáky, učiteli a zajišťovat vzájemnou komunikaci a spolupráci
  • chceme pomáhat organizovat chod školy a spolupodílet se na přípravě a realizaci kulturních a sportovních akcí
  • chceme pracovat na zlepšování klimatu školy – odbourávat lhostejnost a nezájem
  • chceme vyjádřit své názory a požadavky, zprostředkovávat informace třídám…

2. Naše povinnosti:

  • docházet pravidelně na jednání parlamentu nebo se předem omluvit předsedovi
  • hájit názory třídy a přednášet je na jednáních
  • informovat třídu o jednání parlamentu, jeho úkolech, činnosti…
  • snažit se o iniciativu, ochotu, pomoc a spolupráci nejen se spolužáky, ale i s učiteli a vedením školy

3. Stanovy parlamentu a funkce členů parlamentu:

  • volby do parlamentu probíhají 1x ročně, na počátku školního roku za pomoci třídního učitele v 5. – 9. třídách
  • každou třídu zastupují 2 žáci – poslanec, má v parlamentu 1 hlas – ke schválení návrhu je potřeba ½ hlasů přítomných poslanců
  • mandát poslance trvá 1 školní rok
  • jednání parlamentu probíhá 3x ročně + pracovní schůzky dle potřeby
  • jednání svolává předseda min. 3 dny před jednáním
  • všechna jednání jsou veřejná, o datu a místu konání informuje pověřená osoba na nástěnce, kterou má parlament k dispozici
  • předseda – je volen poslanci na 1. zasedání
    • je starší 12-ti let
    • sestavuje program jednání a řídí jej
    • má přednostní právo přihlásit se do diskuse
    • svolává další jednání parlamentu
    • koordinuje činnost pracovních skupin
  • místopředseda - v nepřítomnosti předsedy přebírá jeho práva a povinnosti
  • zapisovatel - provádí zápis z jednání
  • pracovní skupiny - pracují na daných projektech, problémech nebo akcích
    • o své činnosti informují předsedu, koordinátora a ostatní poslance
  • koordinátor - poradce školního parlamentu z pedagogického sboru
    • účastní se každého zasedání
    • úzce spolupracuje s předsedou
    • předkládá návrhy své a svých kolegů
    • při hlasování nemá hlasovací právo

4. Pravidla chování poslanců na schůzích, sankce:

  • všichni se chovají a mluví slušně a neskáčí druhým do řeči
  • do rozpravy se mohou přihlásit poslanci zvednutím ruky, nemluví-li k věci, může jim předseda odejmout slovo
  • všichni jsou dochvilní a svou nepřítomnost předem omluví předsedovi nebo koordinátorovi
  • pokud se 3x bez omluvení poslanec nedostaví, může být vyloučen a nahrazen jiným poslancem
  • všichni plní své povinnosti

5. Závěrečná ustanovení

  • školní parlament každý rok ustaví komisi, která vytvoří dokument, jenž zhodnotí činnost, úspěchy i neúspěchy školního parlamentu za uplynulé funkční období
  • stanovy mohou být změněny po souhlasu 2/3 přítomných poslanců školního parlamentu, návrhy na změnu může podat kterýkoli poslanec
  • tyto stanovy platí v daném znění od 3.3.2009